Az online marketing
Ha Ön a piacon szeretne pénzt keresni? Akkor ismernie kell az online marketing eszközeit is
hagyományos marketing mellett.
A marketing guru Seth Godin szerint az online marketing nem egyszerűen az offline (hagyományos) marketing eszközök online alkalmazását jelenti, hanem minőségileg új tevékenységet takar.
Online: élő; folyamatosan elérhető; folyamatosan kapcsolatban levő résztvevők.
Az online marketing profi használói leginkább az internet adta lehetőségekre építik marketing tevékenységüket. Ők az online marketing eszközei közül az állandó optimatizálás mellett a legtöbbet a következőket használják: Keresőmarketing, Banner hirdetések, Link kampányok, E-mail-ek és Hírlevelek, Vírusmarketing, Partner programok, Blogok, Fórum-ok.
Keresőmarketing az online marketing egy fajtája, ami eszközeivel egy weboldal láthatóságát akarja növelni a keresők találati oldalain.
Az online vírusmarketing a „magára hagyja” az üzenetet a fogyasztókkal. A kampány elindítását követően a virus marketernek egy idő után nem lesz lehetősége a kampány irányítására, befolyásolására.
Partnerprogramnak vagy affiliate marketingnek nevezzük azt az online módszert, amikor a hirdető vállalkozás a reklámjait a honlapjukon megjelenítő partnereknek a partnerek honlapjáról érkező vevők vagy látogatók után egy előre meghatározott mértékű jutalékot fizet.
A blog egy olyan periodikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül attól, hogy mi az oldal témája, formája és hogy nyilvánosan elérhető-e.
A linkmarketig leegyszerűbb értelmezésben nézve, a weboldal tulajdonosa lehetővéteszi, hogy onnét egy hivatkozással átlehessen lépni egy másik weboldalra. Ez kölcsönösség alapján nyer-nyer kapcsolat a lap tulajdonosok között. Gyors és hatékony marketing megoldás.
A banner felfogható egy reklámcsíknak, a weboldalakon feltűnő helyen található reklám célú információ, mely rápillantva megragadja a képzeletet és kattintva elérhető a reklámozott szolgáltatás. (A jó banner nem néz ki bannernek.)