Ha Ön a piacon szeretne pénzt keresni, ismernie kell ezeket a kifejezéseket: marketing, online marketing, internet marketing, a marketing, online marketing, marketing 4p, marketing 7p, direkt marketing, marketing-mix.
A marketing
A marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.A marketing bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével.
A marketing tekinthető a vállalat egészére kiterjedő szemléletmódnak, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata. E szerint a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok dominálnak.
Marketing-mix
A marketingpolitika alapja a marketing-mix, melynek elemeit egymással összefüggésben kell alkalmazni. A marketing-mixet gyakran hívják még az elnevezés angol kezdőbetűiből alkotott "4P"-nek. A szolgáltatások esetében a 7P-t alkalmazzák. A " 7P" esetén a "4P" alkotóelemei kiegészülnek.
A marketing "4P" alkotóelemei a következők: product, price, place, promotion, azaz termék, ár, értékesítés és promóció.
A marketing"7P" alkotóelemei a következők:product, price, place, promotion, packaging, positioning, people, azaz termék, ár, értékesítés, promóció, csomagolás, pozícionálás, emberek.
Direkt marketing
Direkt marketing ( direct marketing) a bolt nélküli kiskereskedelem eszköze. Az értékesítés-ösztönzés formája, mely a személyes megszólítást, mint reklámeszközt felhasználva kapcsolatfelvételre törekszik a megcélzott személyekkel.
Elterjedt formája a multi level marketing. Itt a hálózat tagjai szereznek új eladókat, akik az ő irányításuk alatt dolgoznak. Napjainkban az internet marketing a leginkább kedvelt marketing eszköz.
Online marketing
Az online marketing leginkább az internet adta lehetőségeket használja ki.Az online marketing eszközei közül érdemes megemlíteni a következőket: Webanalitika, Keresőmarketing, Banner hirdetések, Link kampányok, E-mail-ek és Hírlevelek, Vírusmarketing, Partner programok, Blogok, Hírek RSS-ben, Fórum-ok.
A marketing guru Seth Godin szerint az online marketing nem egyszerűen a hagyományos (offline) marketing eszközök online alkalmazását jelenti, hanem minőségileg új tevékenységet takar.